tirsdag 25. februar 2014

Russiske winerbrød

Hei!



 For en tid tilbake fikk jeg endelig prøvd å bake noe jeg hadde "fysa" på lenge!
Hadde sett oppskrift og fristende bilder av disse på flere blogger, så nå måtte jeg prøve!

De var gode, men ikke heeelt så luftige som jeg trodde.. Men søtt og godt til kaffen, og alle forsvant ,så ungene likte de tydligvis også!
Jeg lagde bare halv porsjon av denne oppskriften, og tror det ble ca 15 winerbrød. ( Er ikke så bra med for mye rester :)) )

 Det er ikke så mange ingredisenser i disse, og det er ting man "alltid" har i skapet, sånt liker jeg!

Her kommer oppskriften!

9 dl melk
300 g smør
375 g hvetemel'
6 egg

Melis

Smør smeltes og kokes opp sammen med melken.


Rør hvemtemel inn med mikseren.
Sett så røra kaldt. Det er viktig at den er helt avkjølt før eggene skal piskes i.
Ha i et og et egg.






Sett ca 1,5 ss i topper på bakepapirkledd plate og stek i ca 30 min 180 grader.



 Jeg brukte varmluftsovn.

  Avkjøl litt og ha på melisglasur!










  Melisglasuren er et " must" her! :)


Ha en fin tirsdag!

Klem fra Vigdis

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar