tirsdag 10. september 2013

Fudge brownies...


Heeei! Long time no see...osv. Nå er det leeenge siden forrige innlegg altså!

For noen dager siden var skulle jeg bake en kake til å ha med i en bursdag med familien.
Jeg ble spurt om sjokoladekake/brownies og fikk lyst til å prøve en ny oppskrift!

Denne her fant jeg hos Ida med bloggen "Cakeplease"
 Samme kvelden jeg stekte den og prøvesmakte, synes jeg den ble litt "tørr".. Men etter en dags "hvile" var den veeeldig seig og god, akkurat som brownies skal være!

Og etter enda en dag... EEEnda bedre! Hihi! 
Her kommer oppskriften : (passer vel godt med en kaloribombe sånn  på en mandag!!)

Fudge Brownies

Ingredienser:
200 g mørk sjokolade
200 g smør
150 g brunt sukker
3 egg
50 g kakaopulver
100 g mel
12 stk fudgekarameller fra smågodthyllen (Rimi har dem)
7 stk store marshmallows


Pisk sukker og egg i 6 minutter på høy hastighet i en kjøkkenmaskin.




Smelt sør og sjokolade på svak varme..




Bland mel og kakao, vend inn i eggedosisen. Hell smør/sjokoladeblandingen i og rør forsiktig.

 Kutt fudgen i biter og rør inn i røren. Kle en 20 x 30 cm form med bakepapir og hell røren i.
Klipp marshmallowsen i små biter og dryss over røren.

Stek i 25 minutter.  på 180 grader .

Avkjøl helt før du kutter i biter.

Blir som sagt aller best dagen etter med er super god! :) 
Kaloribombe, en noen ganger må man unne seg noe godt!!

Med hilsen Vigdis


1 kommentar: